Ohmygossip.fi / Ohmygossip Couture / OHMYGOSSIP Teen / Viihde & Julkkikset / Muoti & Kauneus / Rakkaus & Suhteet / Julkkisblogit / Haastattelut / Various NordenBladet.fi / Yhteisö, Politiikka & Liiketoiminta / Matkailu & Kulttuuri /Helena-Reet Ennetin blogi / Koti, Perhe & Lapset / Terveys & Hengellisyys /Uutiset

Helena-Reet: NordenBladet- ja OHMYGOSSIP-sivustot eivät ole eikä niistä tule halpa silta markkinoijien ja influencerien välillä. MITÄ MAKSAA kunnollinen markkinointi?

Helena-Reet: NordenBladet- ja OHMYGOSSIP-sivustot eivät ole eikä niistä tule halpa silta markkinoijien ja influencerien välillä. MITÄ MAKSAA kunnollinen markkinointi?

OHMYGOSSIP – Se, joka etsii halpaa markkinointia, tekee jo ennen markkinointinsa aloittamista erittäin suuren taktisen virheen. Halpaa markkinointia ei ole olemassa, jos haluat mainostettavalle tuotteellesi todellisuudessa hyviä tuloksia, kasvavia liikevaihdon osoittajia ja menestystä. On olemassa hyviä ja edullisempia ratkaisuita, mutta koskaan se ei ole halpaa. Halvat asiat ovat ja jäävät halvoiksi (lue: kymmenennen luokan asioiksi ja unohdetuiksi) ja jos menet ns. ”halpaa tietä”, ovat myös tuotteesi ja palvelusi halpoja ja tuomittuja tuhoon jo ennen mainostamista. Sinun tuotteesi tai palvelusi on joko niin hyvä, ettei se tarvitse mainostamista lainkaan, tai sitten se tarvitsee ammattimaista ja kohderyhmälle suunnattua mainosta, joka maksaa.

Aloitamme aivan alusta. Bloggaaja/verkkosivu, joka tarjoaa sinulle palveluita pikkurahalla, ei johda sinua menestykseen. Miksei vie? Luulet, että SEO:n (hakukoneoptimoinnin) parantamiseksi jokainen linkki missä tahansa blogissa on sinulle plussaa? Jos luulet niin, niin rekisteröi itsellesi jossain halvassa amerikkalaisessa webhotellissa satoja verkkotunnuksia, tee copy-paste -sivuja ja levitä linkkejäsi. Halpaa – kyllä, järkevää – ei. Yhtä järjetöntä on julkaista oma mainos pikkurahalla jossain sattumanvaraisessa blogissa. Maailmaa hallitsevat huippudomainit, joilla on todellisia seuraajia ja suuren skandinavialaisen mediaryhmän ja kahden erittäin suuren, kymmeniä vuosia markkinoilla olleen ja vaikutusvaltaisen blogiympäristön johtajana voi vakuuttaa teille, että asia ei myöskään kovin pian tule muuttumaan. Välillä mediajulkaisuilla oli tunne, että bloggaajat saattavat siepata niiden voileivältä makkaransiivun, mutta nykyisin se on menneisyyttä – vahvimmat bloggaajat ovat kasvattaneet blogeistaan mediayrityksiä ja liikeyhtiöitä (kuten esimerkiksi Chiara Ferragni, Kenza Zouiten, Therése Lindgren, Isabella Löwengrip, Perez Hilton jne.), mutta enemmistö tavallisista bloggaajista, joilla voi olla kymmeniätuhansiakin lukijoita, ei astu suurten medioiden kantapäille eikä edes varjolle.

Pidän paljon luentoja ja annan haastatteluita sosiaalisesta mediasta ja mediasta yleensäkin. Ensimmäinen kysymys, joka minulle aina esitetään, on ”miten olen saanut itselleni niin paljon lukijoita ja sosiaalisen median seuraajia?”. Toinen yleinen kysymys on se, olenko ostanut seuraajia tai mitä mieltä olen seuraajien ostamisesta. Kolmas yleisin kysymys on se, miten olen tehnyt OHMYGOSSIP:ista myös vaatebrändin ja internetin lisäksi pystynyt markkinoimaan sitä myös Amerikassa ja Brasiliassa.

Olen vastannut näihin kysymyksiin erittäin paljon, mutta kertaamme selvyyden vuoksi. Jos haluat, että tuotettasi/palveluasi ostetaan, että tuotteesi menee kaupaksi ja saat siitä tuloa, niin nro 1 sinua kiinnostaa vain tietty kohderyhmä ja orgaaninen eli todellinen seuraaja. Numero jonkun Facebookin/Twitterin/Instagramin tilin takana on arvokas vain siitä tapauksessa, että kyseiset seuraajat ovat todellisia – eivät robotteja eivätkä tekaistuja tilejä – vaan todellisia ihmisiä. Siten kaikenlainen seuraajien ostaminen on absurdia, täysin järjetöntä. Samoin on typerää luulla, että ne, joilla on paljon todellisia seuraajia, alkavat hyvästä tahdostaan tehdä mainontaa teille noin vain ilmaiseksi. Ne, joiden todellinen seuraajamäärä, kuten esimerkiksi NordenBladetilla ja OHMYGOSSIP-sivuilla, on suuri, ne eivät myy teille bannerimainosta tai mainosartikkelia olemattomalla summalla. Mikä on se summa, josta Skandinaviassa/Pohjoismaissa mainosartikkelien hinnat alkavat? Eri mediajulkaisujen numerot ovat erilaiset, mutta mainosartikkelien hinnat Ruotsissa/Norjassa/Tanskassa alkavat noin 2.500 eurosta juttua kohti ja Suomessa/Virossa 1.500-2.000 eurosta jutulta. Se on pohja, kattoa ei ole määritelty, sillä jokainen yritys tietää itse miten korkealle se itsensä arvioi ja miten korkealla se tahtoo lentää (miten paljon haluaa mainoskuvia, mainoslinkkejä, heijastusta sosiaalisessa mediassa jne.). Me tarjoamme tavallisesti kokonaissopimusta, meillä ilmestyy pääosa artikkeleista automaattisesti neljällä kielellä (joskus viidessä), ja edullisimmat hinnat alkavat 100.000 Ruotsin kruunusta eli siis 9.600 eurosta.

Ei ole helppoa saada seuraajia ja kasvattaa lukijanumeroita – se on vuosien pituisen työn tulos. Vakavat yrittäjät tietävät sen ja ovat myös valmiit laadukkaista lukijanumeroista maksamaan. Minun viestini tässä yhteydessä on seuraava – jos haluatte todellakin oikeaa tulosta, kulkekaa rehellistä polkua. Seuraajia ei sada taivaalta ja jos haluatte itsellenne mainosta, niin sekään ei putoa taivaalta – siitä, että joku toinen suosisi ja promoaisi sinun liiketoimintaasi, siitä tulee maksaa rehti hinta. Jos joku lupaa tehdä sen sinulle noin vain, hän pettää sinua. Jokaisella asialla on oma hintansa ja alle omakustannushinnan et voi arvokasta tavaraa saada.


Tags assigned to this article:
Helena-Reet EnnetNordenBladetOHMYGOSSIP

Mainos:




High quality & nature friendly luxury cosmetics from Scandinavia - ElishevaShoshana.com

Copyright © NordenBladet 2008-2022 All Rights Reserved.
Skandinaavisia / Pohjoismaisia uutisia ja tietoa suomeksi.
Scandinavian / Nordic news and info in Finnish.
Nordic News Service & Link Directory