Ohmygossip.fi / Ohmygossip Couture / OHMYGOSSIP Teen / Viihde & Julkkikset / Muoti & Kauneus / Rakkaus & Suhteet / Julkkisblogit / Haastattelut / Various NordenBladet.fi / Yhteisö, Politiikka & Liiketoiminta / Matkailu & Kulttuuri /Helena-Reet Ennetin blogi / Koti, Perhe & Lapset / Terveys & Hengellisyys /Uutiset
Suomi 100 -tuotteet ja palvelut kertovat tarinaa Suomesta
OHMYGOSSIP – Elinkeinoelämä ja yritykset ovat aktiivisesti mukana Suomi 100 -juhlavuodessa. Yritysten innokkaan osallistumisen myötä tulossa on myös lukuisia juhlavuosituotteita. Virallisen Suomi 100 -tunnuksen omaavan tuotteen tai palvelun takana on aina tarina sekä yrityksen yhteiskunnallinen teko, joka vie Suomea eteenpäin.
Suomi 100 -ohjelmassa on lukuisia yritysten toteuttamia hankkeita ja monet tukevat ohjelmahankkeita yrityskumppaneina. Yrityksille on lisäksi toteutettu kaksi kaupallisen osallistumisen muotoa, joiden myötä syntyy Suomi 100 -tekoja, -tuotteita ja -palveluita. Suomi 100 -yrityskumppanuusohjelmaan kuuluvia tuotteita näkyy jo kauppojen hyllyillä. Tuote- ja palveluoikeudet myöntää Suomi 100 osana yritysten kanssa tehtävää yhteistyötä.
”Erilaisilla tuotteilla on perinteisesti oma roolinsa merkkivuosien juhlistamisessa, niin myös Suomen itsenäisyyden juhlavuonna. Yhteistä kaikille Suomi 100 -tuotteille ja palveluille on tausta, tarina tai yhteiskunnallinen teko, joka perustelee valinnan osaksi itsenäisyyden juhlavuoden ohjelmaa”, pääsihteeri Pekka Timonen Suomi 100:sta kertoo.
Suomi 100:n teettämän tutkimuksen* mukaan lähes 1,5 miljoonaa suomalaista on kiinnostunut juhlavuoden tuotteista. Juhlavuosituotteet ovat kysyttyjä lahjoina ja muistoesineinä, mutta myös arjen käyttötarvikkeina.
”Juhlavuosituotteisiin kuuluu elintarvikkeita, makeisia, kodintekstiilejä, astioita, lasiesineitä, koruja, vaatteita, kosmetiikkaa, lahjatavaroita, kodintuotteita ja piensisustusesineitä. Myös uniikkeja variaatioita tunnetuista suomalaisista klassikoista on luvassa. Lisäksi on tekeillä tulevaisuuteen tähtääviä teknologisia ratkaisuja, sisältöhankkeita ja innovaatioita”, markkinointikoordinaattori Heidi Ketola Suomi 100 -sihteeristöstä kertoo.
Viralliseksi Suomi 100 -tuotteeksi tai palveluksi pääseminen edellyttää sitä markkinoivalta yritykseltä vahvaa sitoutumista juhlavuoteen ja sen yhdessä-teemaan. Taustalla olevan tarinan halutaan näkyvän, jotta kuluttaja voi arvioida, miksi juuri tämä tuote tai palvelu on Suomi 100 -tunnuksen ansainnut.
Suomi 100 -juhlavuoden viralliset yrityskumppanit, tuotteet ja palvelut sekä yritysten juhlavuoden hankkeet löydät tästä liitteestä. Listaa ylläpitää Suomi 100 -sihteeristö ja siinä olevat tiedot päivitetään yrityskumppanuusohjelman etenemisen mukaan.
*Suomi 100 selvitti suomalaisten tietoisuutta ja näkemyksiä tulevasta itsenäisyyden satavuotisjuhlavuodesta syyskuussa 2015 ja syyskuussa 2016. Tilastokeskuksen kuluttajabarometrin yhteydessä tehdyssä väestökattavassa tutkimuksessa haastateltiin yli tuhatta 15–85-vuotiasta Suomessa asuvaa henkilöä ja tulokset on suhteutettu vastaamaan koko väestöä.
Kuva: OHMYGOSSIP
Lähde: suomifinland100.fi
Lue myös:
100 hyvää Suomesta -äänestysinto ylitti odotukset